آشیانه ی کلاغ

در خرقه زن آتش که خم ابروی ساقی ... بر میشکند گوشه ی محراب امامت

آشیانه ی کلاغ

در خرقه زن آتش که خم ابروی ساقی ... بر میشکند گوشه ی محراب امامت

تخلیه د و م

نمی دانم آنجا چه می کردم ! کنار میدان ، روی پلی که شما از رویش می گذرید ایستاده بودم و تماشا کنان چشم را در گردی میدان می چرخاندم...
به هوا بلند شدنم را کس ندید ، میان مردمان آمدم روی زمین ، آیا همیشه اینگونه اند اینها ؟ هیچانی به فکر هیچ ، کسی میانشان فریاد می زد : سی دی ، پاسور... گوش هایم درد گرفت میان این همه آلودگی ، قدمم را اندکی تند کردم هنوز صداهای متفاوتی را که آن جمله را می گفتند می شنیدم...مردی کوتاه قد با عینکی ته استکانی ، کتاب دعایی به دست گرفته بود و در بلندگویی پرتابل ، با فریادهای گوش خراش دعایی - نمی دانم دعا بود یا نه - را می خواند...
چه خنده دار است دعای انسانها ، دعا می کنند چیزی را بدست آورند ، هرگاه آنرا به دست آوردند خودتان بهتر می دانید چه می کنندش...

مرا می گفتم...

داشتم میان شمایان قدم می زدم...هیچانی به فکر هیچ...هیچ کدامتان گریه های پیرزنی که جوراب می فروخت را ندیدید آخر به فکر دختری که کنار خیابان ایستاده بود بودید...هیچ کدام دست بچه ای را که گم شده بود نگرفتید چرا که دست در دست ساقی سیمین ساق داشتید...هیچ کدام ندای قلب کسی را که کنارتان راه می رفت نشنیدید چرا که قلب شما در قسمت انتهایی بدنتان قرار داشت...هیچ کدام دست مرد کوری که می خواست از روی چاله ای رد شود و نمی توانست ندیدید و حتی بعضی هاتان لگدی به عصایش زدید و خنده مستانه ای سر دادید ... قلب کلاغی به درد آمد...

میان خواب و بیداری درد ، از لای در اتوبوسی به درون پریدم...میان صندلی هایش ایستادم و فریاد زدم - صدایم به صدای مانی و زرتشت می مانستد - ای مردم ! من شما را دوست می دارم و حاضرم قلبم را با شما تقسیم کنم شما نیز بیاموزید هم را دوست بدارید !
کسی خوابش آشفته شد ، خود را تکانی داد و خر خرش دوباره بلند شد...
پسرکی هدفون در گوش ، صدایم را نشنید...
پیرمردی گوش هایش سنگین بود ...
جوانی دل به کتابش داده بود
...
فقط آن شب سه نفر پاسخم را گفتند :
کلاغی پیر که در داستان خود ، خودم ساخته بودمش : جوابش را عملی نشانم داد ، از شیشه به زیر ماشینی پرید و له شد...یادم میاید مغزش که از لای شیارهای چرخ به زمین کشیده می شد...

دختری که پیاده می شد ، فریاد زد ای کثافت ، ای هوس ران...می خواهی دختران مردم را از راه به در کنی...

و ا و نیز پاسخی گفت ، قلبم به تپش افتاد... گفتم از میان این دلقکان ، همین یک نفر که بتوانم قلبم را با او تقسیم کنم کافیست...از اتوبوس پیاده می شدیم ، بلیط را او داد ، آنقدر تشکر کردم از او ، رنجید...

امروز صبح در اتوبوس کلاغی را دیدم که مانند من ایستاده بود و سخنان مرا می گفت ، پاسخی را که آن کلاغ به من داد را به او گفتم...از اتوبوس "تنها" پیاده شدم و به سوی لانه بال گرفتم...کنار تخت نشستم چیزی را که شما برای کشتن هم دیگر استفاده می کنید در دهان گذاشتم و چیز دیگری را کشیدم... فقط آنقدر یادم هست که مغزم از لای چوبهای آشیانه ام روی لباس دختر و پسری ریخت آن دو نیز فحشی زیر لب به کبوتر ها دادند. . .

________________________________________________________
پس نوشت :
چند شبیست میان اشک و آه ، بوفی کور را می بینم...

نظرات 5 + ارسال نظر
شین جمعه 2 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 15:43 http://mansh.blogfa.com


.............. ****
............*********
.........************
......***************
..*******************
**********************
.*....... (''''(`-``'´´-´)'''')..........*
.*.........).....--.......--....(..........*
.*.............(6..._...6).../.........*
.*......../........(..0..)....;..........*
.*.......__.`.-._..'='..._.-.`__ ...*
*.........'###.,.--.,.###.'.../ ..*
*...../__))####'#'###(((_...*
*********************
*********************
*********************
*********************

سلام ...
خوبی ؟!
آپ کردم !

راستی می بخشید یه کم طولانیه ...
بیا و بخون ! باشه ؟!
خوشحال می شم بیایی ها !

از دی که گذشت هیچ از او یاد نکن
فردا که نیامده است فریاد مکن

بر نامده و گذشته بنیاد مکن
حالی خوش باش و عمر بر باد مکن

حمید فرزانه جمعه 2 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 19:39 http://www.kk12.blogfa.com

قورقور...
وقتی به شهر آمدم همه ی کلاغها به من خندیدند...
گفتند : عجب لحجه ی ضایعی داری!!
و از اون به بعد به ده برگشتم و دیگر هیچ غورباقه ای پایش را در شهر نگذاشت ...
---------------------------------------------------------------------------------------------
چه کسی در شب سایه دارد ؟
پرواز ماهرانه ی یک کلاغ در شب را که می بیند ؟
یا شب شده یا کور شدیم .

کلاغ مسخره کردن را فراموش کرده ! از همان روز که قابیل هابیل را کشت...

آفرین...زیبا خواندی...هم شب شده هم کور شدیم...مشکل آن است که کر نیز شدیم...

نهال شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 00:44 http://FAZMETR.BLOGSKY.COM

سلام
م خیلی وقت بود نبودم امشب اومدم و همه یهویی منو تحویل گرفتن!من تا حالا به اینجا سر نزده بود ....نوشتت خیلی تلخ بود ُحداقل من اینطور حس کردم .اما در عین حال قشنگ بود.
موف ق باشی!

تلخ است...تلخ...

Brave Heart شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:09

ای کاش می توانستند از آفتاب یاد بگیرند که بی دریغ باشند / در دردها و شادی هایشان / حتی با نان خشکشان / و کاردهایشان را جز از برای قسمت کردن بیرون نیاورند/ افسوس آفتاب مفهوم بی دریغ عدالت بود و آنان به عدل شیفته بودند و اکنون با آفتاب گونه ای آنان را اینگونه دل فریفته بودند... (شاملو)

ای کاش... ای کاش ...

حمید شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 12:58 http://karaj400.blogsky.com

عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو !
سلام
نمیدانم کتاب طاعون را خوانده ای یا نه با خواندن مطالبت نگاهم نسبت به شهر طاعون زده ام بیشتر باز شد
شایدم چون از دریچه چشم تو نگاه کردم!
وگر نه شهر من به ان زشتی نبود که تو گفتی

هنرش را من نمی توانم بگویم تا نتوانم عیبش را درست بشناسم...تازه هنر را گفتن چه سود برای ما دارد ؟ چرا همه دنبال گفتن خوبی ها و نیکی ها هستن در حالی که هیچ سودی ندارد گفتن خوبی و هنر...

خوشحالم شهر شما زیباست که شهر من غوطه ور در زباله است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد